S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

Úvod » POTRAVINY » Špalda pšenice 1 Kg


        

Špalda pšenice 1 Kg

Špalda je druh rozpadavé pšenice. Byla pěstována v Evropě již před 8000 lety, pěstovali ji Egypťané, Keltové i Germáni. Později ustoupila šlechtěné pšenici, která vykazovala vyšší výnosy.

 

Skladem: 2,00 ks
Dostupnost: skladem
Číslo produktu: 100088
Výrobce: Zdraví z přírody s.r.o.
EAN kód: 8594046761886
naše cena bez DPH : 30,43 Kč (1,32 €)
naše cena s DPH (15 %):
35,00 Kč (1,52 €)

do košíku:
  ks  

Přesto, že je špalda také druhem pšenice a naši předci ji dokonce používali mnohem dříve než běžnou pšenici, zjistila jsem, že mi nevadí. Je však třeba podotknout, že tolerance vůči špaldě je individuální, takže pokud někdo z Vás řeší stejný problém jako já, špalda mu vyhovovat nemusí. Co se týče důvodu, proč se špalda zpravidla snáší lépe, je toto údajně způsobeno přešlechtěním dnešní pšenice. Přesto, že se špalda začíná také zušlechťovat, stále ještě (naštěstí) zdaleka nedosáhla míry zušlechťujících procesů běžné pšenice.

 

Špalda stokrát jinak

Špalda obsahuje vitamíny skupiny B, především thiamin (B1) a niacin (B3), dále mangan, draslík, hořčík, vápník, železo, zinek a fosfor. Oproti běžné pšenici obsahuje také více bílkovin (udává se až 17 procent). Špaldu si můžete dopřát ve formě špaldové mouky (díky které jsem objevila kouzlo špaldy právě já), případně krupice a kernotta (špaldové kroupy, které se výborně hodí k hlavnímu jídlu - třeba místo rýže). Za vyzkoušní určitě stojí špaldová káva, již znaly už naše babičky a která, na rozdíl od klasické kávy, neobsahuje kofein

 

Můj favorit č. 1 - špaldová mouka

Pokud se rozhodnete použít špaldovou mouku, máte na výběr mezi moukou bílou a celozrnnou. Z výživového hlediska samozřejmě mohu doporučit spíše mouku celozrnnou, neboť ta obsahuje oproti bílé mouce více živin. Avšak vzpomínám si, že jsem se ji učila používat delší dobu, protože jsem si chvíli musela zvykat na její netradiční, mírně nasládlou a jemně oříškovou chuť a také na tmavší barvu pečiva upečeného z celozrnné špaldové mouky. Začátečníkům však mohu poradit drobný „fígl“, jak špaldu postupně a nenásilně zařadit do jídelníčku – zkuste ji zpočátku používat pouze jako menší část celkového objemu mouky (třeba čtvrtinu) a postupně poměr navyšujte.

 

 

KONTAKTY

Veronika Bartošová VeBaFood

Adresa: Kachlíkova 887/9

PSČ: Brno - Bystrc - 635 00

Email: info@vebafood.cz

Telefon: +420 604 789 756

ZjBkYTBlOW